söndag 9 mars 2014

Tid-jägare


Tid är något värdefullt i dagens samhälle. Det ska hinnas med massor av saker på kortast tid, så att man på så sätt spar tid. Jag har aldrig förstått vad man ska göra på den tid man har sparat genom att skynda att göra allt det där andra på kortast möjliga tid…. Det är som att mänskligheten har blivit tid-jägare.

Jag ger mig den tid jag behöver. 


Ibland okynnes-syr jag. Små lappar som ska trivas med varandra. Ett litet täcke. Helt onödigt om man är en tid-jägare. För varför ska man lägga tid på något som egentligen inte betyder något?

Fast det kanske betyder något iallafall. Kanske är det så, att det man lägger i tid på något som faktiskt betyder något för någon, får man igen på något vis.  



Och jag vet några som blev glada för täcket. 

(allt jag skapat på bilden gjort av återbrukat material)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar