onsdag 5 mars 2014

Lekens ro





Jag har många mål med mitt skapande. T.ex. vill jag att förmedla fördelarna med återbruk och så vill jag få människor att tänka efter innan man går och köper något massproducerat själlös pryl.


Ett annat mål är att mina kaniner ska ha ett högt lekvärde. 
Kaninerna har en egen personlighet och kläder. Allt ska gå att ta av och på, man ska kunna byta ut och förnya.


Klart att kaninen också har en egen säng, och pyjamas. Kaniner blir ju också trötta.


Och ett täcke, annars blir det kallt.

Det känns som att många leksaker som produceras idag är gjorda i all hast. Leksakernas lektid är försvinnande kort och utbytbar. Precis som den tid vi lever i. Allt ska gå snabbt och är det något vi inte gillar så byter vi ut det, direkt. 

Jag vill att barn ska kunna finna ro i lek. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar