måndag 7 december 2015

Kaninens storlek

Från start var kaninerna jag sydde ganska stora, ca 35 cm utan öron och 44cm med öron. En bra storlek, för vuxna. 



Men så fick jag en beställning på en mindre kanin, en bebiskanin. Så gjorde jag om mönstret och den "nya" kaninstorleken var född. 

Nu är kaninens storlek ca 25 cm utan öron 
och 35cm med öron. 
Mycket bättre storlek för barn!



Ibland syr jag rävar, de är lika stora som kaninen 
(utan öron såklart).



Kaninfabrik.


Priset är från 350kr st. 


Samma pris och storlek gäller katterna.

………………………….

Jag syr oftast på beställning, dvs jag har inget lager av kaniner, katter eller rävar.
När du beställer väljer du djur och färgställning på kläderna. Jag syr sedan djuret efter mönster (som jag ritat) och väljer passande tyger och garn.

Bild ur boken "Mjuka dockor" skriven av Karin Neuschutz 

Jag har fått frågan flera gånger på sistone om jag kan göra kaninerna glada. 
Jag utgår från denna filosofi ovan (skriven av Karin Neuschutz) vilket innebär att jag utgår från barnets egna fantasi. 
Därför gör jag mina djur så neutrala som möjligt. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar