söndag 7 december 2014

Vilda Barns advenskalender

Idag är jag med i Vilda barns adventskalender! 

(Vilket känns väldans roligt eftersom jag verkligen gillar den bloggen. Man får verkligen en tankeställare om livet vi lever här på jorden just nu)


Och det är denna kanin du kan få hem lagom till jul.
Kanihen och alla kläder kaninhen har på sig är tillverkade av återbrukat material. Det är endast sytråd och stoppning (ekoull) som är "nyköpt".


 Kanihen har en ryggsäck i läder (lädret är från Tärnsjö garveri) och är handsydd. I ryggsäcken ligger en liten karta, för spännande skogsäventyr (målad med spirulina så den är nog inte vattentät ;) ) På ryggsäcken finns också kaninhens sovsäck. 




Den här kaninen gillar att vara i skogen. Så om den flyttar hem till dig, kom ihåg att ta med den på skogsutflykt. Ofta.

Vi måste lära våra barn att använda det som redan finns på jorden och hjälpa dem att bryta "slit och släng"-trenden som råder idag.

Vill du vara med i adventskalendern? Gå in här!

Lycka till ♥ 

2 kommentarer:

  1. Det var jag som vann Kanihen, min dotter får hen i julklapp !! O jag lovar många sköna skogspromenader!!
    Tack så mkt!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Är det möjligt att beställa en sån kanin som på bilderna, med ryggsäck och karta och allt? tyckte den var så söt!! :)

    SvaraRadera